Tillbaka

Kontakta oss

Använd alltid detta formulär för att få svar på dina frågor så snabbt som möjligt.

Vad gäller ditt ärende:

  • Vanliga frågor om Ångerrätt
    Kika gärna igenom dessa frågor och svar innan du mailar för att se om din fråga redan är besvarad.
    Hur skickar jag tillbaka mina varor?
    Det går alldeles utmärkt att utnyttja din ångerrätt.

    Men innan du skickar tillbaka vill vi att du mailar oss. Annars kommer vi inte kunna behandla din retur. Du skickar sedan tillbaka produkten/produkterna till:
     

    Roliga Prylar Returer
    Adlibrisvägen 1
    744 81 Morgongåva
     
    Vi accepterar endast returer som skickas med någon av Postens tjänster (returer som skickas med DHL, Schenker, UPS m.fl. kommer ej behandlas). Vi rekommenderar  Postens tjänst Skicka Direkt

    Tänk på att emballera produkterna väl eftersom det krävs att de är i väsentligen oförändrat skick när de når oss för att ångerrätten ska gälla. Detta gäller även eventuell förpackning.

    Glöm inte heller att bifoga en lapp med ditt returnummer eller ordernummer och vad ärendet gäller med försändelsen. Så fort din retur är mottagen och godkänd krediterar vi din faktura eller återbetalar summan till ditt kort eller bankkonto.
    Kan jag få öppet köp på en vara?
    Självklart, vi erbjuder 30 dagars öppet köp! 
    Får jag ångra mitt köp?
    Självklart, enligt svensk lag har du 14 dagars ångerrätt vid distansköp. Godis gäller dock inte enligt distanshandelslagen.

    Dock tycker vi det är lite snålt så vi ger dig istället 30 dagars öppet köp.

    Du får returnera varan förutsatt att den är oanvänd och i obruten förpackning. Vi betalar tillbaka den fulla summan du betalade till oss. Du måste dock stå för returportot.
    Kan man byta storlek på en produkt?
    Om du köpt ett klädesplagg som till exempel en t-shirt så kan det ibland vara svårt att välja rätt storlek.

    Om du mailar oss med ditt ordernummer så skickar vi ut instruktioner för hur du returnerar varan till oss. Sedan så krediterar vi varan vid mottagen och godkänt retur. En ny beställning kan läggas på rätt storlek när så önskas.

  • Vanliga frågor om Reklamation
    Kika gärna igenom dessa frågor och svar innan du mailar för att se om din frpga redan är besvarad.
    Min produkt gick sönder eller var inte som utlovat. Vad ska jag göra?
    Maila oss och beskriv vad som hänt så löser vi det. Skicka dock inte tillbaka en produkt utan att först ha kontaktat oss och fått din retur godkänd.
    Jag fick inte alla delar i min LEGO-produkt.
    Saknas mindre än 15 bitar?

    Ring direkt till LEGO konsumentservice 030 - 22 44 00, så skickar de biten gratis direkt hem till dig.

    De är experter och kan även ge byggråd och beskrivningar.

    Öppet vardagar mellan 9 -16.

    Saknar du fler bitar? -Maila oss så löser vi det!
  • Vanliga frågor om Marknadsföring & Sponsring

    Kika gärna igenom dessa frågor och svar innan du mailar för att se om din fråga redan är besvarad.
    Kan ni sponsra min blogg eller tävling?
    Det kanske vi kan! Fyll i formuläret så återkommer vi om det är intressant.
    Vill ni annonsera på vår hemsida, tv-kanal eller tidning?
    Bara om det är en bra deal! Fyll i formuläret så återkommer vi om det är intressant.
  • Vanliga frågor om Produkter
    Kika gärna igenom dessa frågor och svar innan du mailar för att se om din fråga redan är besvarad.
    Jag har lite frågor om en produkt. Vad ska jag göra?
    Mycket information finns ofta redan på en produkts sida. Gå till produktens sida och läs gärna texten som finns under köpinformationen.

    Här finns även ofta kommentarer och frågor från andra kunder som ställt frågor som vi redan svarat på. Ibland kan en fråga redan vara besvarad av vår kundtjänst och då kan du se den på produktens sida under rubriken kommentarer.

    Om du inte hittar informationen på produktens sida kan du alltid ringa eller maila oss. Vi föredrar dock mail och blir extra glada om du väljer det istället för telefon. Vi svarar alltid snabbt!
    Finns varan i lager?
    Alla varor som går att beställa på vår sida finns i lager.

    Finns varan inte i lager står detta uttryckligen och den går då ej att beställa.
     
    Kan ni kontakta mig när varan kommer in i lager?
    Javisst, inga problem!

    Om produkten är slut i lager finns det ett litet formulär på produktens sida där du kan skriva in ditt namn och din e-post.

    Så fort vi får den i lager skickas sedan ett mail till dig.
    Kan ni ta in en produkt åt mig?
    Vi lyssnar alltid på våra kunders åsikter och önskemål.

    Många av våra produkter har vi tagit in just efter att en kund tipsat oss, så tveka inte om du har en idé - maila oss!
    Jag tillverkar eller distribuerar en jätterolig produkt. Vill ni köpa in den?
    Det är inte omöjligt, men maila oss med komplett prisinformation och allt annat som du tycker vi behöver veta, så hör vi av oss. Tänk dock på att vi bara vill köpa in produkter som är roliga och unika.

    Här är en bra checklista på saker vi vill veta när du mailar:

    -Beskriv produkten med bilder och text. Vad gör den bra?
    -Är produkten rolig? Annars kan vi inte sälja den.
    -Har du bifogat prisinformation om produkten?
    Varan är inte i lager - när får ni in den?
    I de fall vi har en beställning hos en leverantör på en produkt så står det alltid på varan som är slut.

    Exempelvis kan det stå:

    "Slut i lager, Vi beräknar inleverans runt 2012-04-16 baserat på att snittleveranstiden från denna leverantör är 12 dagar. Produkten beställdes från leverantör 2012-04-04."

    Om det inte finns någon sådan information på produkten betyder det att vi inte lyckats beställa om den eller att leverantören inte kan garantera när den kommer in i lager igen.

    Ofta kan vi inte svara på frågor om leveranstid i dessa fall så det enklaste man kan göra är att anmäla ditt intresse på produktens sida så får du e-post så snart den är i lager igen.
    Är era prylar original?
    Självklart, vi säljer bara licensierade originalprylar som kommer direkt från varumärkesinnehavarna.

    När du köper Nintendo, Pac Man och allt annat härligt av oss kan du vara säker på att det är original och äkta.
    Kan ni sänka priset på en produkt jag vill köpa?
    Tyvärr inte, vi jobbar som standard med låga marginaler och priserna sätts för att vara konkurrenskraftiga men ändå ha en vinstmarginal så att vi kan betala löner till våra anställda.

    Om man köper stora antal av en produkt är det däremot möjligt att få ett bättre pris. Ordrar bör då ligga på minst 10.000 exklusive moms per produkt.
    Kan jag få kontaktuppgifter till er leverantör eller tillverkare av en produkt?
    Ibland vill man inte använda en mellanhand som oss för att köpa in stora volymer av en produkt och det har vi all förståelse för.

    Dock lägger vi extremt mycket tid på att hitta leverantörer och roliga produkter och vara först med dem i Sverige och ofta även i Norden.

    Om du vill ha kontaktuppgifter till en av våra leverantörer så säger vi i princip alltid nej. Anledningen är inte att vi är elaka eller hemliga utan att det är väldigt enkelt att hitta våra tillverkare och leverantörer om man bara lägger lite tid på det. Så se det mer som vårt sätt att hjälpa dig att bli bättre på inköp och "sourcing".

    Här är en snabb guide hur du hittar leverantören eller tillverkaren av en specifik produkt.

    1. Det enklaste är att kolla på produktbilden och se om du kan se tillverkaren på bilden.
    2. Näst enklast (men dyrare) är att köpa ett exemplar av produkten och läsa på kartongen vem som tillverkar den.
    3. Du kan även göra en bild- eller textsökning på google på det engelska eller svenska namnet för att försöka lista ut leverantören det hållet. Det funkar ofta mycket bra!
    4. Du kan besöka de stora prylmässorna i världen. HKTDC i Hong Kong, Formex i Stockholm, New York Gift Fair, Leksaksmässan i Nuremberg och så vidare.

    Lycka till!
  • Vanliga frågor om Företagsoffert & Volymköp
    Kika gärna igenom dessa frågor och svar innan du mailar för att se om din frpga redan är besvarad.
    Kan jag få bli återförsäljare åt er?
    Javisst, vi är även distributör av de produkter som säljer bäst hos oss. Du hittar vår webbshop för återförsäljare på b2b.alphageek.com

    Notera att inte alla våra produkter finns på b2b.alphageek.se, vill du köpa andra produkter i större volym kan du maila oss för att få en offert. Produkterna är dolda, så maila oss för inlogg.
    Kan jag få mängdrabatt?
    Vill du köpa många enheter av en produkt till ditt företag eller till dina anställda som giveaways eller julklappar?

    -Självklart löser vi det. Kontakta oss med följande information:

    -Vilken eller vilka produkter du vill köpa.
    -Hur många av varje du vill köpa.
    -När du behöver ha produkterna senast.

    Så återkommer vi inom någon timme med en offert.
    Kan ni skicka ett provexemplar på en produkt?
    Tyvärr har vi inte möjlighet att göra detta.

    Däremot går det bra att beställa produkten via vår hemsida, lägger ni sedan en större order så bjuder vi på kostnaden för provexemplaret på den slutliga fakturan.
  • Vanliga frågor om leverans och frakt
    Kika gärna igenom dessa frågor och svar innan du mailar för att se om din frpga redan är besvarad.
    jag har inte fått min order än. vad har hänt?
    Om du lagt en beställning hos oss på en vardag innan klockan 12.00 levereras din order oftast nästkommande vardag. Bor du i vissa delar av Norrland eller på Gotland kan det ta någon dag extra.

    Hitta ditt kollinummer

    Våra varor skickas med Posten och efter att en order lämnar vårt lager ska du alltid få ett e-post eller ett SMS med kollinummer och information om hur du kan spåra din försändelse.

    Har du inte fått detta kan du klicka på länken som du fick när du först lade din order hos oss. Detta har rubriken "Tack för din order". När du klickar på länken orderstatus kommer du till en sida där ditt aktuella kollinummer finns angivet och också en status på din order just nu. Bara klicka på kollinumret så kommer du direkt till Postens paketsökning.

    Har du ej fått SMS-avi?

    Om mobilnummer fattas i din order så skickas aviseringen via vanligt brev till din brevlåda. Observera att avin som kommer i din brevlåda är en lite lapp i storlek med en tredjedels a4-sida. Har du av misstag slängt avin så skickas en påminnelse-avi ut efter cirka 7 dagar.

    Har du angett rätt adress?

    Posten delar bara ut brev och varubrev till din folkbokförda adress. Har du precis flyttat och ej hunnit adressändra eller alternativt precis adressändrat så kan det vara så att Posten ej delar ut ditt brev eller avi.

    För att vara säker på att du får din försändelse i tid om du precis flyttat kan du exempelvis ange en C/O-adress om du bor hos någon annan.

    Försäkra dig även om att adressändring är gjord och att ditt namn står på brevlådan/dörren/porten.

    Löser inte detta dina problem - maila oss och vi hjälper dig!
    Hur lång är leveranstiden?
    Ordrar som läggs på vardagar innan 12.00 skickas i regel samma dag och om du väljer Posten når paketet dig oftast nästkommande vardag.

    Detta gäller dock bara orter som ligger under Sundsvall i Sverige och inte heller Gotland eller andra öar som har lite långsammare postgång.
    Vad kostar frakten?
    Frakten kostar alltid 49 kr, som det billigaste alternativet, hos oss oavsett vad du köper.
    Jag måste ha varan innan ett visst datum. Går det att lösa?
    Vi levererar oftast inom 1-2 arbetsdagar, men om du känner dig osäker och vill veta om vi kommer att kunna leverera innan ett visst datum, kan du maila oss så ger vi dig besked.

    För att få din vara så snabbt som möjligt ska du alltid ange ditt mobilnummer så att vi kan SMS-avisera dig. På det sättet sparar du en dags leveranstid eftersom att brevavisering alltid tar en extra dag.

    Det är även en bra idé att följa ditt paket eller brev via vår kollisökning som du får via e-post eller SMS efter att du lagt din order. Då kan du se om försändelsen rör sig enligt plan och även exakt när den når din ort och ditt utlämningsställe.

    När den gör det är det bara att gå dit och visa kollinummer och i vissa fall legitimation, så får du ut paketet.
    Kan man hämta varan hos er och slippa frakten?
    Nej, det kan vi inte erbjuda.
    Har ni någon fysisk butik?
    Tyvärr inte, vi gillar e-handel och är inte så duktiga på att ha vanliga butiker så vi har valt att bara syssla med det vi kan.

    Det går alltså inte att köpa våra varor av oss i en vanlig butik, däremot säljs många av våra varor av vanliga butiker. Testa att googla lite så hittar du säkert en återförsäljare!
    Skickar ni till andra länder än Sverige?
    Ja det gör vi! Vi skickar vi till både Danmark och Finland och Norge, men dessa har egna sidor. www.alphageek.fi för Finland. www.alphageek.dk för Danmark och www.alphageek.no för Norge.
    Kan jag skicka ordern till en annan adress än min egen?
    Det beror helt på betalsätt. Om du väljer att betala med Klarna Konto eller Klarna Faktura kan vi bara skicka din order till den adress där du är folkbokförd. Det går tyvärr ej att göra undantag från detta då Klarna ej godkänner det.

    Beställer du med direktbetalning eller kortbetalning kan du däremot i vår kassa ange leveransadressen du vill ha varorna till oavsett var du själv är bosatt.
    Kan ni ordna presentinslagning av min produkt?
    Tyvärr inte. Vi är ganska dåliga på att slå in paket snyggt. Eventuellt kan vi göra det med brunt kraftpapper, men det blir fult och mottagaren kommer bli ledsen när han eller hon får paketet.

    Så det bästa är om du slår in paketet själv och gör det ordentligt. Däremot säljer vi roliga omslagspapper så de får du gärna köpa här.
  • Vanliga frågor om Betalning
    Kika gärna igenom dessa frågor och svar innan du mailar för att se om din frpga redan är besvarad.
    Hur kan man betala?
    Du kan välja att betala med:

    -Kortbetalning (Visa och Mastercard)
    -Faktura via Klarna
    -Klarna Konto (delbetalning)
    -Direktbetalning till bank (SEB, Nordea, Swedbank och Handelsbanken)

    För mer information om betalsätten kan du lägga en vara i kundkorgen och gå till kassan. Då ser du även eventuella avgifter för ett betalsätt.
    Kan jag beställa mot postförskott?
    Tyvärr går detta inte. När vi erbjöd denna tjänst blev det många outlösta paket och även väldigt höga avgifter för kunden vilket vi tyckte var dåligt.
    Ett bättre betalsätt är Klarna faktura eftersom att du då får dina produkter innan du betalar och om du inte är nöjd så har du inte betalat för varorna. Testa gärna det istället!
    Jag har inte fått någon faktura.
    Om du betalat med Klarna Faktura så skickar vi alltid din faktura till mailen du angav.
    Om du ej hittar den där, så kan du maila oss så skickar vi ut en ny till dig - inga problem!
    Min rabattkod fungerar ej.
    En rabattkod du hittat på nätet.
    Om du har en rabattkod som du hittat någonstans på nätet är det möjligt att den är gammal och inte längre giltig. När det gäller fri frakt och liknande erbjuder vi nästan aldrig detta och det är ej heller något vi kan lösa. Fungerar en rabattkod inte så innebär det att denna kod inte längre är aktuell.
    En rabattkod du fått av oss.
    Antagligen har något tekniskt gått fel. Maila oss så löser vi det!
    Är det säkert att handla av er?
    Alla våra betaltjänster är certifierade och krypterade och de garanterar att dina kort- och personuppgifter aldrig sprids vidare.
    Är du osäker kan du alltid välja att handla med faktura, då betalar du först när du fått varorna och är nöjd med köpet och inte i förskott.
    Vi är dock certifierade av Trygg E-handel och följer deras regelverk och Konsumentverkets rekommendationer samt vid tvist i ARN följer vi deras beslut. Vi har alltid som mål att leverera nätets bästa kundservice och vi är en av Sveriges 10 högst rankade butiker på Prisjakt gällande kundbetyg med ett snitt på över 9,70 av 10.
  • Vanliga frågor om Övriga frågor
    Kika gärna igenom dessa frågor och svar innan du mailar för att se om din fråga redan är besvarad.
    Kan jag få mitt presentkort direkt på mailen?
    Ja! Numera när du beställer presentkort så kan du skriva ut dem från din orderstatus-sida som du får mailad till dig både när du lägger din order och när den expedieras från vårt lager.

    Du ser dina presentkort automatiskt på denna sida i högerkolumnen och kan skriva ut dem och ge bort direkt till en vän.
    Får jag använda era produktbilder på min blogg eller i ett reportage?
    Självklart får du det. Ange dock alltid oss som källa när du använder våra bilder.

    Behöver du bilder med högre upplösning för tryckt material, så ordnar vi det inom 24 timmar. Bara maila oss med en lista på produkterna som är aktuella.
    Vem står bakom RoligaPrylar.se?
    Bakom butiken står bolaget Adlibris AB. Kontoret finns i Stockholm och vi äger även andra butiker såväl som hemsidor.
    Er butik är jättesnygg. Vem har utvecklat den?
    Vårt butikssystem är utvecklat av oss själva och går i dagsläget ej att hyra eller köpa tyvärr.
    Hur avprenumererar man på ert nyhetsbrev?
    Det är lätt! I det senaste nyhetsbrevet du fått scrollar du längst ner till slutet av brevet och klickar på "Avsluta prenumeration" så får du inga fler nyhetsbrev från oss.
    Jag fick inget bekräftelsemail efter min order?
    Detta kan bero på flera anledningar, här är de vanligaste:

    -Du angav fel e-postadress vid beställning (maila oss så fixar vi)
    -Ditt e-postprogram har markerat vårt bekräftelsemail som skräppost (kolla i din skräppostkorg och avmarkera som skräppost).
    -Något gick fel helt enkelt (maila oss!)
    Kan jag få jobba hos er?
    Kul att du frågar, det tar vi som en komplimang!

    Tyvärr söker vi inte personal just nu men vi tar alltid emot CV och ansökningar. Men kravet är att du gillar nördiga saker såsom tv-spel, film och 80-talsprylar.
    Vad är meningen med livet?
    42

Svara på en fråga så att vi vet att du inte är en spambot.

Var är ormen?

* Obligatoriska fält

Vill du maila oss med ditt eget mailprogram kan du göra det till adressen info@roligaprylar.se

Kort om företaget

Roliga prylar är en butik som drivs av företaget Adlibris AB. Vi etablerades 1997 och sysslar bara med e-handel.

Företagsuppgifter

Adlibris AB

Box 3667

103 59 Stockholm

Organisationsnummer: 556261-3512

Momsregistreringnummer: SE556261351201

 

Snap: Roligaprylar.seFB: Roliga PrylarInstagram: Roligaprylar