KÖPVILLKOR
Priser i ursprungsvalutan svenska kronor (SEK) inklusive moms är de gällande. Avvikelse från villkoren är giltiga endast om båda parter har signerat särskilt avtal som reglerar detta.
PRODUKTER
Alla produkter som säljs i butiken kan användas i Sverige och ska följa svensk lagstiftning. Priser anges inklusive moms. För att se fraktpriset gå till kassan eller kontrollera fraktkostnaden i sidhuvudet.
Alla produkter levereras med svensk manual om produktens art kräver detta. Om manual ingår på annat språk än svenska anges detta på produktnivå.
TILLÄMPLIGHET
Dessa köpevillkor är tillämpliga därest svensk eller annan tillämplig lag ej föreskriver villkor som är i konflikt med dessa. För privatkonsumenter gäller konsumentköplagen samt Distansavtalslagen som även innefattar skydd för Purefun Commerce AB (Roligaprylar.se).
Mer information härom finns på Konsumentverkets hemsida, http://www.kov.se/.
BESTÄLLNING
För det fall beställaren är under 18 år så måste målsmans tillstånd inhämtas före köpet genomförs. Beställning som görs i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt som medför att Purefun Commerce AB (Roligaprylar.se) lider ekonomisk skada, polisanmäls. Säljföretaget friskriver sig för tryckfel, fel i information, samt fel i specifikation, på samtliga i Purefun Commerce AB (Roligaprylar.se) sortiment förekommande produkter och tjänster. All bildinformation skall ses som illustrationer och kan ej heller garanteras återge exakt utseende och beskaffenhet.
KORTBETALNING MED KLARNA
Moms ingår i alla priser, men fraktkostnad tillkommer i förekommande fall. Vi använder Klarnas betalsystem KCO vilket möjliggör betalning med Visa, MasterCard och Diners.
Vid försäljning via konto-/kreditkort börjar villkoren gälla så snart korttransaktionen har godkänts. Ingen extra avgift utgår för kortbetalning.
Vid försenad betalning debiteras dröjsmålsränta med 2% per månad från förfallodagen. Purefun Commerce AB (Roligaprylar.se) reserverar sig för eventuella prisändringar, felaktiga priser och slutförsäljning. Därest dylikt är uppenbart felaktigt, kan detta tvinga Säljföretaget att häva köpet och återbetala eventuellt inbetalat belopp på bästa sätt. Detta kan utföras när som helst under affärens gång då felaktighet upptäcks. Orsaken till fel skall tydligt redovisas till kunden i samband med köpets hävande.
DIREKTBETALNING TILL BANK MED KLARNA
Betalning sker enkelt och säkert med Klarna. Välj direktbetalning efter att du lagt din order och du kan välja att betala med Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.
KAMPANJ MED KLARNA
För närvarande finns ingen kampanj med Klarna förutom vanliga delbetalningen och fakturabetalning.
Allmänna villkor hittar du här
VILLKOR FÖR DELBETALNING MED KLARNA KONTO
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.
- Få alltid varan innan du betalar
- Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
- Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
- Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
- Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
- En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
- Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång
0 kr i uppläggningsavgift. För Klarna konto gäller årsräntan på 19,5%, effektiv ränta från 26,99% vid köp om 10 000 kr. (Psst. Du vet väl att räntan är avdragsgill.)
FAKTURAORDER
När du lagt din order läggs den i kö för packning. Detta sker normalt inom 1-2 arbetsdagar. Majoriteten av våra ordrar skickas samma dag som de läggs i systemet, men leveranstiden kan utökas vid hög belastning och högsäsong. När vi sedan skickar din order skickas en faktura ut till din e-postadress. Notera att alla våra fakturor säljs till Klarna AB.Villkoren för fakturan är:
Betalningsvillkor 14 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med [det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr] samt dröjsmålsränta med 8 % + referensräntan. Genom att beställa mot faktura godkänner du att Klarna AB sänder dig information och marknadsföring avseende tjänsten ”fakturera mig!”
FRAKTPRISER
För att se fraktpriset för en produkt lägger du den i kundvagnen och går till kassan. Frakten är beroende av vikt och typ av produkt du beställer. Vi skickar din leverans med Postnord.
LEVERANS OCH AVBESTÄLLNING
Din beställning behandlas inom kort (beställningar lagda innan kl 14 på en vardag skickas samma dag) under helgfria vardagar, för leverans inom 2-4 arbetsdagar beroende på vart du bor i landet. Purefun Commerca AB använder Postnord för leverering av paket. I samband med att din order skickas från Purefun Commerce AB skickas ett mail eller sms till angiven mailadress / telefonnummer. Paketet bör nå dig inom 4 arbetsdagar.
Om du mot förmodan inte har erhållit din leverans inom 4 arbetsdagar ber vi dig att kontakta kundtjänst.
Leveranstiden kan utökas vid hög belastning och högsäsong.
FÖRSENINGAR
Vi gör vårt bästa för att leverera så fort som möjligt, men ibland kan förseningar uppstå. Vi garanterar därför inte leverans till en viss dag och reserverar oss alltid för förseningar. Vi reserverar rätten att avboka din order om det framkommer problematik med leveranser till oss eller problem med betalningen. Vid oförväntade tillfällen (Force Majeure) som krig, naturkatastrof, strejk, brand eller utebliven leverans från vår underleverantör ansvarar Purefun Commerce AB inte för förseningarna.
ÄGANDESRÄTTFÖRBEHÅLL
Alla varor förblir Purefun Commerce AB (Roligaprylar.se) egendom tills dess full betalning erlagts.
ANSVAR FÖR LEVERANSFEL
Purefun Commerce AB ansvarar för varor som skadas eller kommer bort under leverans till dig. Reklamation av transportskador ska göras inom skälig tid. Vid mottagande av paketet är det därför viktigt att kontrollera att paktet inte är skadat. Om en försändelse blivit transportskadad eller kommit bort ber vi dig att kontakt vår kundtjänst. Tänk på att behålla allt emballage och produktens förpackning vid en transportskada.
KUNDENS RÄTTIGHETER VID FÖRSENING
I de fall RoligaPrylar.se ej kan leverera vara inom angiven leveranstid har kunden rätt att häva sin beställning.
REKLAMATION
Det är lämpligt att kunden ankomstkontrollerar leverans för att verifiera att denna är riktig och felfri. Vid reklamation skall kund kontakta Purefun Commerce AB (Roligaprylar.se) reklamationsavdelningvia e-post info@roligaprylar.se uppge order-id samt orsak till reklamationen.
Defekta produkter som returernas till Roligaprylar.se bör behandlas som om de vore felfria. Det är vid alla typer av returer ytterst viktigt att produkten förpackas på ett sådant sätt att den ej riskerar att skadas. För privatkonsument gäller konsumentköplagen, vilket innebär att kunden har rätt att få frakten betald vid ett giltigt reklamationsärende. Hos Purefun Commerce AB (Roligaprylar.se) har privatkonsument rätt att få en förbetald paketlapp sig tillsänd. I de fall reklamationsärendet ej är giltigt och kund har fått en förbetald paketlapp tillsänd sig, debiteras fraktkostnad tur och retur.
Reklamation till Purefun Commerce AB ska göras inom skälig tid efter det att felet upptäckts, dock senast inom 3 år. Purefun Commerce AB förbehåller sig rätten att i första hand reparera felet i andra hand skicka en ny identisk vara och i sista hand återköpa varan.
RoligaPrylar.se står alltid för returfrakt när det gäller skadat eller felaktigt gods.
ÅNGERRÄTT
Som konsument har du alltid 14 dagars ångerrätt (från dagen du mottagit produkten) enligt Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Som kund har du rätt att prova och undersöka de varor du beställt hemma för att säkerställa att de motsvarar dina förväntningar. Returnerar du en oanvänd produkt med tillhörande etiketter och förpackning inom 14 dagar återbetalas hela beloppet, eller genomförs ett byte om så önskas. Om produktens kvalitet har påverkats till följd av att du som kund har hanterat den mer än vad som är nödvändigt för att undersöka dess egenskaper eller funktioner, kommer avdrag på återbetalningen motsvarande varans värdeminskning att göras.
Vill du som kund åberopa din ångerrätt skall du meddela oss detta inom 14 dagar från det du mottagit produkten. Detta kan göras genom att maila oss på: info@roligaprylar.se. Efter att du utövat din ångerrätt ska du utan dröjsmål och senast inom 14 dagar skicka tillbaka produkten till oss på Purefun Commerce AB.
Kundservice skickar dig efter du kontaktat oss en retursedel via mejl eller per post. Vid användandet av ångerrätten betalar du alltid returfrakten själv. En retursedel kostar 59 kr. Väljer du istället att sända din vara åter på egen hand, vill vi ändå att du kontaktar oss och efter detta skickar varan till nedanstående adress:
Purefun Commerce AB
Mossvägen 10
314 41 Torup
Återbetalningen sker alltid genom det betalningsalternativ du använde vid köpet av varan.
Om en vara är transportskadad skall Purefun Commerce AB (Roligaprylar.se) kontaktas inom skälig tid för information om ersättning.
ÅTERBETALNING AV ORDERSUMMA
Vid ångerrätt eller reklamation där kund ej begär ny vara ska RoligaPrylar.se återbetala ordersumman eller makulera fakturan inom 30 dagar från det datum som den returnerade varan mottagits.
GARANTI
Alla garantier på produkter lämnas av våra leverantörer och tillverkare. Självklart följer vi konsumentköplagen och reklamationer inom 6 månader från inköpsdatum behandlas enligt denna. I vissa fall lämnar tillverkarna utökad garanti men detta varierar mellan de olika produkterna och anges på produktnivå. Har du problem med din vara kan du kontakta oss så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig trots att det gått mer än 6 månader från inköpsdatum. Alla eventuella garantier gäller i Sverige.
OUTLÖST FÖRSÄNDELSE
För försändelse som ej löses ut varpå paketet går i retur till Purefun Commerce AB (Roligaprylar.se), debiteras en avgift om 149 kr ink moms för att täcka Purefun Commerce AB (Roligaprylar.se) kostnader för transport och administration.
Om kund inte angett rätt uppgifter vid beställning (telefonnummer, namn, adress och emailadress) ansvarar inte Purefun Commerce AB för de kostnader som uppstår i samband med att paketet går i retur.
TRANSPORTSKADAT GODS
Om en vara från Purefun Commerce AB (Roligaprylar.se) skadas i transport, oavsett om skadan är väl synlig eller dold, skall detta anmälas omgående till speditören dock senast inom 7 dagar.
FORCE MAJEURE
Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför Purefun Commerce AB (Roligaprylar.se) kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att Purefun Commerce AB (Roligaprylar.se) befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.
HANTERING AV PERSONUPPGIFTER
Introduktion
Detta är den centrala personuppgiftspolicyn för Purefun Commerce AB och för de tjänster som tillhandahålls genom roligaprylar.se webbsiter, tjänster och applikationer (våra ”Tjänster”) av Purefun Commerce AB med organisationsnummer 556744-5209, inklusive våra varumärken (”Roliga Prylar”, "Alphageek”).
Vi använder information som vi samlar in om våra kunder och användare för fyra huvudsakliga skäl:
• för att bedriva vår verksamhet och tillhandahålla (inklusive förbättra och anpassa) de tjänster och produkter vi erbjuder,
• för att tillhandahålla personligt anpassade tjänster unikt anpassade för individuella användare,
• för att skicka kommunikation, inklusive kampanjer till våra användare, samt
• för att marknadsföra tjänster och visa reklam, i våra egna tjänster och webbsiter som stöds av reklam.
Av dessa skäl kombinerar vi data som vi samlar in för att ge dig en smidigare, mer konsekvent och personligt anpassad upplevelse.
Det kan finnas kompletterande personuppgiftspolicier som gäller för vissa av de Tjänster vi erbjuder. Vänligen läs dessa när du hos Purefun Commerce AB tecknar en prenumeration, anmäler dig till ett event, väljer att delta i tävlingar, laddar ner en app, köper en produkt eller tjänst eller registrerar ett konto. För Purefun Commerce AB företag utanför Sverige gäller de villkor som anvisas i det aktuella landet.
Läs gärna vidare om hur vi använder personuppgifter, hur det påverkar din integritet och om hur du tillvaratar dina rättigheter genom att klicka vidare på länkarna till de olika avsnitten här nedan.
Innehåll
Personuppgifter vi samlar in
Hur vi använder personuppgifter
Anledningar till att vi delar dina personuppgifter
Hur du kommer åt och kontrollerar dina personuppgifter
Dina individuella rättigheter
Säkerhet för dina personuppgifter
Var vi sparar och behandlar personuppgifter
Vårt bevarande av personuppgifter
Ändringar i denna personuppgiftspolicy
Kontakta oss
Ändringshistorik
Personuppgifter vi samlar in
Vi samlar in uppgifter för att våra Tjänster ska fungera effektivt och ge dig bästa möjliga upplevelse. Vissa av dessa uppgifter tillhandahåller du direkt, exempelvis när du skapar ett konto hos våra e-handlare eller i en applikation, administrerar ditt användarkonto för en Tjänst, köper en produkt i våra butiker, anmäler dig till ett evenemang, laddar ned en app och registrerar dig som användare, registrerar dig för ett nyhetsbrev, eller kontaktar oss för support. Vi får en del av informationen genom att registrera hur du interagerar med våra Tjänster och produkter, exempelvis genom användning av teknik som cookies på våra siter och mottagning av användningsdata från programvara som körs på din enhet.
Vi kan även hämta uppgifter från tredje part. Sådana tredje partskällor kan variera över tid men har tidigare inkluderat:
• Datamäklare som vi köper demografiska data av, för att komplettera information som vi samlar in.
• Sociala nätverk, när du ger en Bonnier-produkt åtkomst till dina uppgifter i ett eller flera nätverk.
• Partners som vi samarbetar med för att erbjuda tjänster eller delta i gemensam marknadsföringsverksamhet.
• Offentligt tillgängliga källor, till exempel öppna myndighetsdatabaser eller andra data som är tillgängliga för allmänheten.
Om du väljer att inte ange uppgifter som är nödvändiga för att få tillgång till en produkt, tjänst eller funktion, finns det risk att du inte kommer att kunna använda den specifika produkten eller funktionen.
De uppgifter vi samlar in beror på sammanhanget, dina val, inklusive dina integritetsinställningar, och de produkter och funktioner du använder. Den data vi samlar in kan innefatta följande:
● Namn och kontaktuppgifter. Vi samlar in ditt för- och efternamn, e-postadress, postadress, telefonnummer, leveransuppgifter och andra liknande kontaktuppgifter.
● Autentiseringsuppgifter. Vi samlar in lösenord, lösenordstips, personnummer och annan liknande säkerhetsinformation som används för autentisering och kontoåtkomst.
● Demografiska data. Vi samlar in uppgifter om dig, till exempel ålder, kön, land och språkinställning.
● Betalningsdata. Vi samlar in nödvändiga uppgifter för att kunna behandla din betalning vid eventuella köp, bland annat betalningsmedlets nummer (till exempel kreditkortsnummer) och associerad säkerhetskod.
● Köphistorik. Vi samlar in uppgifter om dina köp, summa, tid för köp och erbjudanden som du utnyttjar.
● Enhets- och användningsdata. Vi samlar in data om din enhet och hur du och din enhet interagerar med Det kan innefatta information om operativsystem, också IP-adress, enhets-id (till exempel IMEI-numret för telefoner), nationella inställningar och språkinställningar.
● Intressen och favoriter. Vi samlar in data om dina intressen och favoriter, till exempelfavoritprodukter som du lägger till i en varukorg. Utöver de som du uttryckligen tillhandahåller, kan även dina intressen och favoriter härledas eller anknytas från andra uppgifter som vi samlar in.
Vi samlar också in information som du tillhandahåller oss och innehållet i meddelanden som du skickar till oss, såsom feedback och recensioner du skriver, eller frågor och information du lämnar för kundsupport. När du kontaktar oss, t.ex. för kundsupport, telefonsamtal eller chattsessioner med våra representanter, kan samtalen övervakas och spelas in.
Notera att om du begär att vi inte ska kontakta dig genom e-post kommer vi att behålla en kopia av den e-postadressen i vår spärrlista för utskick för att se till att du inte får del av oönskade e-postutskick.
Hur vi använder personuppgifter
Vi använder information som vi samlar in om våra kunder och användare för fyra huvudsakliga skäl:
• för att bedriva vår verksamhet och tillhandahålla (inklusive förbättra och anpassa) de tjänster och produkter vi erbjuder,
• för att tillhandahålla personligt anpassade tjänster unikt anpassade för individuella användare,
• för att skicka kommunikation, inklusive kampanjer till våra användare, samt
• för att marknadsföra tjänster och visa reklam, i våra egna tjänster och webbsiter som stöds av reklam.
Av dessa skäl kombinerar vi data som vi samlar in för att ge dig en smidigare, mer konsekvent och personligt anpassad upplevelse.
Tillhandahålla och förbättra våra produkter och tjänster. Vi använder uppgifter för att tillhandahålla och förbättra produkterna vi erbjuder och utföra nödvändiga affärsåtgärder. Detta innefattar att hantera produkterna, underhålla och förbättra produkternas prestanda, utveckla nya funktioner, bedriva forskning och tillhandahålla kundsupport. Exempel på sådan användning innefattar följande:
• Tillhandahålla produkter och tjänster. Vi använder uppgifter för att utföra dina köp med oss och för att förse dig med våra produkter
• Kundsupport. Vi använder uppgifter för att ge support
• Siteförbättring. Vi använder data för att förbättra siteupplevelsen m.m. Vi använder till exempel användarbeteende, sökfrågor och klick på våra webbsiter för att förbättra relevansen för sökresultat, användningsdata för att avgöra vilka nya funktioner som ska prioriteras, innehåll på siter och placering av relevant innehåll för dig på våra webbsiter.
• Säkerhet. Vi använder uppgifter för att till exempel skydda våra kunders säkerhet, för att upptäcka och förhindra bedrägeri och för att lösa tvister och verkställa våra avtal.
Personligt anpassade tjänster
Kommunikation. Vi använder data för att kommunicera med dig. Exempelvis kan vi kontakta dig per e-post, telefon, eller på andra sätt för att påminna dig om varor som finns kvar i din kundvagn, uppdatera dig kring ett supportärende, eller berätta om ett erbjudande som kan vara av intresse för dig. Läs mer om hur du hanterar dina kontaktuppgifter, e-postprenumerationer och kampanjmeddelanden hittar du i avsnittet Hur du kommer åt och kontrollerar dina personuppgifter i denna personuppgiftspolicy.
Marknadsföring och reklam. Vi använder data du uppger vid registrering av användarkonto, data vi samlar in när du genomför köp och använder våra Tjänster och webbsiter för att ge dig relevant marknadsföring och visa reklam som du kan ha intresse av när du besöker våra webbsiter och prenumererar på våra nyhetsbrev. Uppgifterna analyseras och grupperas, detta möjliggör att vi kan rikta intressebaserade nyhetsbrev etc. När du besöker våra webbsiter, kommer några av de cookies vi placerar på din dator vara annonseringscookies (sk. tredjepartscookies), så att vi kan förstå vilka typer av sidor el. produkter som du är intresserad av. Vi kan därefter visa rekommendationer om produkter eller annonser på vår eller andras webbplatser, som baseras på dessa uppfattade intressen. Till exempel om du visat ett särskilt intresse för garn, kan du komma att få intressebaserad reklam för garn och tillhörande tjänster och produkter.
Vi kan även dela anonym beteendedata om våra användare till våra annonsörer och partners, inklusive företag som sponsrar innehåll som märks med ”Sponsrat av”, ”Betalt innehåll/Betalt av” eller ”Innehåll från annonsörer/Från våra annonsörer”. Anonym data är information som inte går att koppla till en individ där vi har tagit bort alla referenser och kopplingar till våra användare. Detta betyder att när du besöker andra webbsiter kan du visas annonsering som baseras på ditt beteende på våra webbsiter. Beteendestyrd retargeting är en annan form av intressebaserad reklam som låter oss visa reklam för dig baserad på dina klickmönster på vår webbsite.
Anledningar till att vi delar dina personuppgifter
Det kan ibland vara nödvändigt för oss att dela din information med andra företag i vår koncern eller med företag som utför tjänster för vår räkning så att vi kan leverera de tjänster och produkter till dig som du beställt.
I de fall där vi delar information om dig med andra har vi sett till att dessa företag följer våra krav för dataskydd och de är inte tillåtna att använda personuppgifter de tar emot för något annat syfte.
Till exempel delar vi dina personuppgifter om det är nödvändigt för att slutföra en transaktion. Till exempel delar vi din betalningsinformation du uppger för ett köp med banker och andra institutioner som behandlar betalningstransaktioner eller levererar andra finansiella tjänster, samt för att förhindra bedrägeri och minska kreditkortsrisker.
Vi delar även information med företag som vi anlitat för att tillhandahålla kundservicesupport eller assistans med att skydda och säkra våra system och tjänster behöver tillgång till personuppgifter för att kunna tillhandahålla dessa tjänster. Vi kan också lämna ut personuppgifter som en del av en gemensam affär, exempelvis en sammanslagning eller försäljning av tillgångar. Slutligen kan vi komma att behöva lämna ut eller spara dina uppgifter när vi anser att det är nödvändigt för att:
- följa lagen eller rättslig process och ge ut information till polis och andra behöriga myndigheter,
- skydda våra kunder, exempelvis för att förhindra skräppost eller bedrägeriförsök, eller för att underlätta förhindrande av dödsfall eller allvarlig skada,
- hantera och upprätthålla säkerheten för våra produkter, däribland att förhindra eller stoppa en attack på våra system eller nätverk,
- skydda rättigheter eller egendom som tillhör Bonnier, inklusive verkställa de villkor som styr din användning av tjänsterna, men om vi får information om att någon använder våra tjänster för att handla med stulen immateriell eller fysisk egendom som tillhör Bonnier kommer vi inte att själva undersöka en kunds privata innehåll, utan vi kan då överlåta ärendet till en polismyndighet.
Hur du kommer åt och kontrollerar dina personuppgifter
Loggar du in på ditt konto kan du ändra lösenord och e-postadress. Önskar du begära ut en fullständig sammanställning av dina personuppgifter hos Purefun Commerce AB eller avsluta ditt konto; se Kontaktuppgifter i slutet av denna policy.
Dina kommunikationsinställningar
Du kan välja huruvida du vill ta emot kampanjmeddelanden. Om du får reklammeddelanden via e-post eller SMS från oss och vill avanmäla dig kan du göra det genom att följa anvisningarna i meddelandet.
Dina reklaminställningar
I den utsträckning informationen som används för intressebaserad reklam även används för andra nödvändiga syften (bland annat tillhandahålla våra produkter, analyser och bedrägeridetektering) kommer inte insamlingen av sådana uppgifter att upphöra om du avanmäler dig från intressebaserad reklam.
För att stänga av intressebaserad reklam vid cookiehantering hänvisar vi till youronlinechoices.com.
Webbläsarbaserade kontroller
• Cookie-kontroller. Relevanta webbläsarbaserade cookiekontroller beskrivs i vår cookiespolicy. https://www.Roliga Prylar.com/se/kundtjanst/security
• Spårningsskydd. Vissa webbläsare har en funktion som kallas Spårningsskydd som blockerar innehåll från tredje part, bland annat cookies, från alla webbplatser som du lägger till i spårningsskyddets lista. Genom att begränsa anrop till dessa webbplatser, begränsar webbläsaren informationen som dessa tredje partssidor kan samla in om dig.
Dina individuella rättigheter
Purefun Commerce AB följer aktuella dataskyddslagar i Europeiska Unionen, som vid tillämplighet omfattar följande rättigheter:
• Om behandling av personuppgifter baseras på ditt samtycke, har du rätt att när som helst dra tillbaka ditt samtycke för framtida behandling av personuppgifter.
• Du har rätt att kostnadsfritt begära ett registerutdrag (enligt definitionen i lagstiftningen) samt åtkomst till kopia av dina personuppgifter, begära rättelse och, under vissa omständigheter, radering av dina personuppgifter.
• Du har rätt att motsätta dig bearbetning av dina personuppgifter.
• Du har rätt att begära att vi lämnar över dina personuppgifter till annan organisation som ansvarar för att behandla dina personuppgifter (personuppgiftsansvarig) i de fall där vår rätt att behandla dina personuppgifter grundar sig antingen på ditt samtycke eller fullgörande av ett avtal med dig.
• Du har rätt att framföra klagomål hos en dataskyddsmyndighet. Datainspektionen är den myndighet i Sverige som utövar tillsyn över hur vi som företag följer lagstiftningen.
När vi bearbetar dina personuppgifter gör vi det på behovsbasis, i syfte att driva vår verksamhet, uppfylla våra avtalsenliga och juridiska skyldigheter, skydda våra system och kunder eller uppfylla andra berättigade intressen enligt beskrivningarna i avsnitten ”HUR VI ANVÄNDER DINA PERSONUPPGIFTER” och ”ANLEDNINGAR TILL VARFÖR VI DELAR DINA PERSONUPPGIFTER” ovan, eller där det krävs, med ditt samtycke. När vi överför personuppgifter från det Europeiska Unionen och/eller Europeiska Ekonomiska Samarbetsområdet gör vi det baserat på ett antal juridiska mekanismer, enligt beskrivningen i avsnittet ”VAR VI SPARAR OCH BEHANDLAR PERSONUPPGIFTER” nedan.
Säkerhet för dina personuppgifter
Vi använder en rad säkerhetstekniker och säkerhetsmetoder för att skydda dina personuppgifter från oönskad åtkomst, användning och utlämnande. Till exempel lagras personuppgifter som du anger på datorsystem som har begränsad åtkomst och finns i skyddade lokaler.
Var vi sparar och behandlar personuppgifter
Personuppgifter som samlas in av oss kan lagras och behandlas huvudsakligen i den region där du bor, i Sverige, eller i andra länder där vi, Purefun Commerce AB, dess samarbetspartner, dotterbolag eller leverantörer är verksamma. Lagringsplatserna väljs med avsikt att fungera effektivt, att förbättra prestanda och skapa redundans i syfte att skydda data om strömavbrott eller andra problem skulle inträffa. Vi vidtar åtgärder för att säkerställa att uppgifter som vi samlar in enligt denna personuppgiftspolicy behandlas enligt bestämmelserna i denna policy och enligt tillämplig lagstiftning där uppgifterna finns.
Om vi skulle överföra dina personuppgifter till tredje land, d.v.s. land utanför EU/EES kommer vi att ingå avtal och vidta andra åtgärder i enlighet med tillämpliga lagkrav.
Vårt bevarande av personuppgifter
Vi bevarar personuppgifter så länge det är nödvändigt för att tillhandahålla produkterna och tjänsterna, uppfylla transaktionerna som du har begärt och godkänt, eller för andra nödvändiga syften, som att efterleva våra juridiska skyldigheter, lösa tvister och verkställa våra avtal. Eftersom de här behoven kan variera för olika typer av data och för olika typer av produkter, tjänster och sammanhang, kan faktiska bevarandeperioder variera. Kriterier som avgör tiden för hur länge vi lagrar data är till exempel:
Hur länge behövs personuppgifterna för att tillhandahålla produkterna och tjänsterna?
Detta omfattar bland annat att bibehålla och förbättra befintliga produkters och tjänsters prestanda, att skydda våra system och att administrera nödvändig affärs- och redovisningsinformation. Detta är den generella regel som ligger till grund för beräkning av de flesta bevarandeperioder.
Har vi antagit och informerat om en specifik bevarandeperiod för en viss typ av data?
• För exempelvis information som rör ett onlinebeteende avidentifierar vi denna information genom att ta bort hela IP-adressen vid insamling av uppgiften, och cookie-ID:n och andra identifierare tas bort efter den tid som anges i aktuell cookie policy.
Har användarna godkänt användning av en längre bevarandeperiod?
I så fall lagrar vi informationen i enlighet med ditt tillstånd.
Har Purefun Commerce AB juridiskt, avtalsenligt eller på annat sätt förbundit sig att lagra informationen?
Exempel kan vara obligatorisk lagstiftning om kvarhållning av information i vissa jurisdiktioner, myndighetsbeslut om att bevara uppgifter som är relevanta för undersökningar, eller uppgifter som måste behållas i syfte att lösa en tvist.
Dina personuppgifter gallras eller anonymiseras när de inte längre är relevanta för de ändamål som de har samlats in för. Vi använder huvudsakligen anonym data som inte består av personuppgifter vid analys av kundinsikt, trender, m.m. enligt vad som anges i avsnittet Hur vi använder personuppgifter.
Ändringar i denna personuppgiftspolicy
Vi kommer att uppdatera vår personuppgiftspolicy när det behövs för att återspegla kundfeedback och ändringar vi gör. När en policy uppdateras ändras datumet för senaste uppdatering längst upp i policyn och ändringarna beskrivs nederst på sidan under ”ÄNDRINGSHISTORIK”, varpå ändringarna träder i kraft.
Om det sker större ändringar i policyn eller i hur vi på Purefun Commerce AB använder dina personupppgifter, meddelas du via anslag på webbsiten eller e-postmeddelande innan ändringarna träder i kraft där det krävs enligt lag. Läs gärna denna personuppgiftspolicy då och då så håller du dig informerad om hur vi på Purefun Commerce AB skyddar dina personuppgifter och din integritet.
Kontakta oss
Om du har frågor om vad som gäller för dina personuppgifter, ett klagomål eller en fråga till vårt dataskydd, kontaktar du oss genom att använda följande kontaktinformation.
Purefun Commerce AB 556744-5209
Postadress: Purefun Commerce AB, Personuppgiftsansvarig, Mossvägen 10, 314 41 Torup
E-postadress: info@roligaprylar.se
Bolagsadress (ej returer):
Purefun Commerce AB, Box 72, 312 22 Laholm
Ändringshistorik
[Tillbaka till Introduktion] [Tillbaka till innehåll]
TVIST
Vid eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.
ÖVRIGT